אלימות שאינה פיזית – סימני אזהרה לזיהוי מערכת יחסים אלימה

אלימות לא פיזית

מערכת יחסים אלימה לא חייבת להיות פיזית. אנשים רבים מסתובבים בתחושה שמשהו לא בסדר אך לא בהכרח מתרגמים את ההתנהגות של בן/בת הזוג כהתנהגות אלימה. מערכת יחסים אלימה שאינה פיזית מייצרת במקרים רבים תעתוע באדם שחווה את האלימות. המחשבה שחוזרת על עצמה היא – אין אלימות פיזית אז כנראה שאין כאן אלימות. חשוב להבין כי, קיים מנעד רחב של התנהגויות אלימות ואלימות פיזית הינה חלק מאלימות בכללותה.

במאמר זה בחרתי להתמקד בסימני זיהוי להתנהגות אלימה שאינה פיזית כדי להעלאות מודעות לתופעה זאת ולחדד את סימני האזהרה. חשוב להבין, אם את או אתה, רואים את עצמכם בכתוב, אתם נמצאים במערכת יחסים אלימה.

התנהגות אלימה בתוך זוגיות לא פוסחת על בני נוער ועל קהילות שונות כמו הקהילה הלהט"בית. אלימות בין בני זוג קיימת בכל שכבות האוכלוסייה, בכל הדתות, בכל המעמדות ובכל הגילאים.

נורות אזהרה למערכת יחסים אלימה שאינה פיזית:

*פחד בתוך מערכת היחסים – כאשר קיים פחד וחשש להביע דעה, להתנגד או פשוט לרצות משהו באופן אישי, כנראה שאת או אתה נמצאים במערכת יחסים אלימה.

*צורך לשלוט בך – חשוב לשים לב שהשליטה מתפתחת בהדרגתיות וכוללת את כל מעגלי החיים.

*התפרצויות זעם בלתי נשלטות (ללא אלימות פיזית) ולאחריהן מטר התנצלויות והבטחות מהצד האלים.

*הוא או היא  מאשימים אתכם בכל סיטואציה. הם אף פעם לא לוקחים אחריות. מסובבים את הדברים לכיוון שלך

*מידור חברתי – הרחקה עקבית מחברים, בני משפחה ו/או תחביבים אישיים וכל פעם בטענה אחרת.

*קנאה אובססיבית וצורך לדעת על כל צעד שנעשה כאשר אתם בנפרד. לדוגמא: בקשות כמו לשלוח את המיקום שלך. תמונה עם האדם איתו את.ה נמצא.ת

*בדיקה מתמדת של הנייד, הרשתות החברתיות והמיילים.

*מחשבות פרנואידיות על פלירטוטים, בגידות או רומנים, מצידך.

*ביקורת מתמדת בנוגע ללבוש ואיסור ללבוש דברים מסוימים.

*מנסה לשנות ולחנך אותך ואת.ה מוצא.ת את עצמך מרגיש.ה אשמה, כנוע.ה ומשתדל.ת להשתנות לבקשת הצד האלים

*זלזול והשפלות חוזרות ונשנות כלפיך בעיקר בנוגע לדברים שאת.ה אומר.ת, מתנהג.ת ועושה. שימו לב, גם כאן, במידה ותעירו על כך, אתם שוב תהפכו להיות האשמים בכך. לדוגמא: את.ה לא יודעת לזהות בדיחה. את.ה רגיש.ה מידי. את.ה הורס.ת את הכיף.

*שליטה כלכלית – התערבות וביקורת על כל הוצאה כלכלית. איסור על שימוש בכרטיסי אשראי באופן עצמאי ועד לשליטה מוחלטת בתחום הכספי. לדוגמא: איסור להחזיק כסף פרט לתקציב שאושר מראש ע"י האדם האלים. לקיחת המשכורת החודשית ומניעה מכל גישה לחשבונות בנק, חסכונות וכו'.

*נמצא בפחד מתמיד שתלכו וזקוק לך בכל רגע. זה אף עלול להגיע לכדי איומים לפגוע בעצמו אם פרידה עולה על הפרק.

אסכם זאת כך, כאשר התנהגות של בן או בת הזוג שלכם.ן מעורר בכם פחד, חשוב להתייחס לזה כאיתות למערכת יחסים אלימה. אנשים לא אמורים לחיות בפחד בתוך מערכות יחסים.  כל התנהגות בעלת סממנים של שליטה עליכם תוך התמקדות במעגלי החיים שלכם, מהווה התנהגות אלימה שאינה פיזית. התנהגויות מעין אלו, עלולות להחמיר ולהסלים בצורה מהירה, תוך כדי הפעלת מניפולציות רגשיות שונות.

זיהיתם את עצמכם בכתוב, אל תישארו אדישים לכך ותפנו לעזרה מקצועית. 

לכל שאלה ולקביעת פגישה ניתן לפנות אלי. אל תישארו עם לבד 

אני מתמחה בטיפול פסיכותרפיה דינמית וטיפול EMDR

אולי יעניין אותך גם
בל טל פסיכותרפיסטית

בל טל, פסיכותרפיסטית דינאמית ומרצה. עובדת בקליניקה פרטית באשקלון. בעלת תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה, מכללת אשקלון. תואר שני M.A בישוב וניהול סכסוכים, אונ’ בן גוריון, ב”ש. בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה, לימודי המשך ברפואה של אונ’ בן גוריון, ב”ש. המשך קריאה

בל טל פסיכותרפיסטית

בל טל, פסיכותרפיסטית דינאמית ומרצה. עובדת בקליניקה פרטית באשקלון. בעלת תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה, מכללת אשקלון. תואר שני M.A בישוב וניהול סכסוכים, אונ’ בן גוריון, ב”ש. בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה, לימודי המשך ברפואה של אונ’ בן גוריון, ב”ש. המשך קריאה

מלאו את הפרטים הבאים או חייגו 0507319733

רקע
Call Now Button