האם אתם חיים את עצמכם?

• אני קם כל בוקר ללימודים שאני לא אוהב, שאני לא מתחבר אליהם, אבל אני בכלל לא יודע מה אני רוצה ללמוד

• אני עובד בעבודה שאני לא אוהב, אבל אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד

• אני נמצאת בזוגיות שאני לא יודעת אם היא נכונה לי ומה אני בכלל רוצה מהזוגיות הזאת ומזוגיות בכלל

• אני מתעוררת כל בוקר לאותו דבר ומשעמם לי

• החלום שלי זה לעשות מה שאני אוהב אבל אני לא יודע מה אני אוהב

• אני לא יודעת מי אני

• אני רוצה לגלות את עצמי, אני רוצה לגלות מי אני

• אלו הם מיני דברים שאנשים אומרים לי.

אנשים רבים חיים את חייהם בצורה הזאת. הם מתפקדים ופועלים כי צריך לפעול. הם לומדים כי צריך ללמוד, הם עובדים כי צריך לעבוד, הם מנהלים זוגיות כי ככה זה אמור להיות. אבל הם אינם פועלים מתוך עצמם, מתוך דברים שהם רוצים לעשות. הם מונעים על ידי גורמים חיצוניים, שבמודע או לא במודע, הם ממלאים אחר השאיפות, הרצונות והמאווים של אותם גורמים.

אדם שאינו חי את עצמו מפתח עצמי מזויף ובשלב מסוים עולות תחושות של חוסר וריקנות מבלי לדעת לשים את האצבע על הסיבה למצב כי על פניו הכל נראה טוב. הרבה אנשים אומרים, יש לי הכל אבל אין לי כלום. ה'כלום' הזה שהם מתארים נובע מכך שלרוב הם מגשימים את הרצונות והשאיפות שאנשים אחרים בחרו עבורם והם חיים בתחושה כי הם מחויבים לעשות זאת ובשל כך, אנשים אלו אינם מגשימים את עצמם. אי ההגשמה העצמית נובע לרוב מכך שאותם אנשים אינם יודעים מי הם ומה נכון עבורם אבל קיימת בהם התחושה שהדברים אותם הם עושים אינם מתאימים להם. מצב זה עלול להוביל לכך שאנשים אלו ירגישו לא שלמים ויחוו תחושות של ריקנות ובמקרים קיצוניים יגיעו עד לכדי מצב של דיכאון.

אנשים אלו יתקשו להתמיד במקום עבודה, בזוגיות, בלימודים, כי בכל פעם הם ירגישו שזה לא זה, אבל כל פעם מחדש, הם יחזרו לאותו דפוס. או לחילופין, יצליחו להתמיד, יפתחו קריירה, ינהלו זוגיות, ולרוב כעבור הרבה שנים שהם כבר אינם כל כך צעירים, הם יבצעו שינויים דרסטיים בחייהם. כמו שינוי מקצועי או שינוי בהעדפה המינית.

גילוי עצמי הינו תהליך מורכב הנמשך לאורך כל תקופת החיים. אך כדי להימצא בתהליך זה בצורה עצמאית עלינו תחילה להכיר ולהבין את הבסיס שמרכיב את האישיות שלנו. אחרת לא נגיע למצב שבו אנחנו מצליחים לגלות את עצמנו, אלא, נישאר בתוך מעגל הקסמים בו אנחנו נאפשר לאחרים להגשים את עצמם דרכינו ונחיה בתחושה שאנו פועלים כל הזמן ללא תכלית.

כיצד מטפלים?

טיפול פסיכותרפויטי דינאמי המבוסס על שיחות עם פסיכותרפיסט. חזרה לחוויות ילדות, דבר זה מסייע לאדם להבין באילו מצבים בחיים הוא לא חי את עצמו ומה הסיבה לכך. תוך כדי, העלאה מעל לפני השטח דפוסים שהשתרשו וחיבורם להווה. במטרה להבין את תחושת הפער בין העולם הפנימי של האדם לבין העולם החיצוני אותו הוא חי בדרך מזויפת. תהליך דינאמי זה, יוביל את האדם לגילוי עצמי ולקבלת כלים להמשיך את התהליך התמידי אותו חווה כל אדם, בצורה עצמאית, תוך כדי תחושת חיות והגשמה עצמית.

אולי יעניין אותך גם
בל טל פסיכותרפיסטית

בל טל, פסיכותרפיסטית דינאמית ומרצה. עובדת בקליניקה פרטית באשקלון. בעלת תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה, מכללת אשקלון. תואר שני M.A בישוב וניהול סכסוכים, אונ’ בן גוריון, ב”ש. בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה, לימודי המשך ברפואה של אונ’ בן גוריון, ב”ש. המשך קריאה

בל טל פסיכותרפיסטית

בל טל, פסיכותרפיסטית דינאמית ומרצה. עובדת בקליניקה פרטית באשקלון. בעלת תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה, מכללת אשקלון. תואר שני M.A בישוב וניהול סכסוכים, אונ’ בן גוריון, ב”ש. בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה, לימודי המשך ברפואה של אונ’ בן גוריון, ב”ש. המשך קריאה

מלאו את הפרטים הבאים או חייגו 0507319733

רקע
Call Now Button